Evoluția Evei de la 5 la 6 luni

 În ceea ce privește evoluția Evei, nu pot să spun că au apărut multe schimbări față de anul trecut. Are cam aceleași achiziții cu mențiunea că mi se pare că a crescut și că este mai grea. Un lucru bun și firesc doar că sunt singurele lucruri foarte vizibile. Băluțele sunt din abundență. De multe ori udă o barbețică destul de repede atunci când suntem afară. Prefer să-i pun barbețică pentru a nu sta udă pe piept.



Eva vrea să stea mai mult în fund deși nu-i iese foarte bine și nici nu vreau s-o forțez. Am un balansoar electric în care nu prea vrea să mai stea. Dacă reușesc s-o păcălesc să stea în el 15-20 minute și asta dimineața. Îi mai dau câteva jucării și le molfăie ea acolo sau le analizează. Nu este atrasă nici de faptul că o leagănă, nici de melodii. Tocmai din acest motiv am schimbat și scoica cu scaunul de mașină pentru că așa stă puțin mai ridicată și vede și ea ce se întâmplă în jurul ei.

Cea mai nouă achiziție este țipatul. Țipă când nu-i convine câte ceva sau din diverse motive. Una două scoate diverse sunete stridente. Se întâmplă ca uneori să pot gestiona situația și s-o calmez. Asta se întâmplă prin ținut în brațe. Dacă o las jos sau orice altă poziție neplăcută scoate strigătul la iveală.

Până acum nu a luat nici măcar o gură de apă și asta pentru că nu a fost nevoie. La fel ca în cazul Cristinei am zis că voi începe diversificarea la 6 luni. În concluzie din acel moment ar urma să bea și apă. Am fost curioasă să văd cum reacționează la prima gură de apă așa că am furat startul și cu puțin înainte de a face 6 luni i-am pus într-un biberon apă și i l-am dat. Mititica nici măcar nu știe să tragă din tetină și ea duce tetina între gingii și apasă pe ea și în felul ăsta îi curg câteva picături de apă. Se strâmbă teribil de zici că-i dau ceva ciudat la gust. N-am insistat pentru că a fost o curiozitate personală.




Jucăriile sunt cam aceleași ca și până acum. Câteva jucării cu sunete sau câteva jucării de dentiție îi țin companie. Evident că Eva este înconjurată de tot felul de jucării așa că se mai întâmplă să-i mai dau câte o jucărie nouă care este mai mult din plastic pentru a-i mai distrage atenția.

Are vreo 4-5 somnuri pe zi. Nu o culc și nici nu o alăptez după vreun program. Îi dau ori de câte ori cere. când văd că începe să plângă și nu o mai pot liniști cu nimic înseamnă că o ia somnul și este cazul s-o bag la somn. De cele mai multe ori o pun în pat, mă pun lângă ea și o pun la țiți și cam așa adoarme, dar are și momente în care nu mai vrea să sugă și totuși plânge și atunci o pun pe picioare s-o legăn. 

A avut câteva zile mai agitate în care se trezea des pe timpul nopții, ba chiar nu reușeam s-o liniștesc deloc. Nu știu dacă a fost vreun puseu de creștere sau ceva. Nici acum parcă nu are acel somn liniștit. Se trezește de câteva ori pe timpul nopții, dar mă pun lângă ea și în 5-10 minute adoarme la loc.

Comentarii