Evolutia bebelusului de la 18 la 19 luni

Se pare că nu mai apuc să scriu acest articol pe data de 5 așa cum mi-am propus inițial. Personalitatea Cristinei este în plină dezvoltare și nu îmi mai permite să fac ceea ce îmi doresc și unele lucruri le pot face doar atunci când ea doarme. Am să punctez ca de obicei principalele probleme cu care m-am confruntat în această lună.

Măselele ne-au dat și încă ne mai dau de furcă. Dacă luna trecută apăruseră primele 2 măsele în partea de sus acum au apărut și cele 2 măsele în partea de jos. Am cam avut probleme cu acestea pentru că a făcut febră și de aproape 2 săptămâni este foarte agitată. Despre febră am să vă vorbesc într-un alt articol pentru a detaliu puțin subiectul. Starea de agitație a apărut o dată cu apariția celei de-a patra măsele. Se vede și un canin care vrea să își facă apariția și nu știu dacă se agită pentru că îi cresc acele măseluțe noi apărute sau de la acel canin din partea de sus care se vede ca un punct mic și alb pe gingie.

Mâncarea nu mi-a dat absolut deloc bătăi de cap. Mănâncă absolut orice și este foarte pofticioasă. Vrea să guste orice vede pe masă și mă bucur că măcar încearcă și alte gusturi. Este foarte independentă și vrea să mănânce mai mult singură și rar acceptă ajutor sau o mai păcălesc să îi dau eu.

Vorbitul este tot pe bâjbâite. Nu sunt mari schimbări dar are și câteva chestii noi. dacă până acum toată lumea era tata sau Ale, acum mai spune și un mmm mam. Ideea este că se înțelege că ar vrea să zică mama ceea ce este un lucru bun. Alte cuvinte ia(când îți dă ceva), potim(în loc de poftim), pipi(nu știe ce este dar sună bine), nani  și cam atât.
Acivități care îmi umplu sufletul de bucurie și care atunci când le face realizez cât a crescut. Pentru unii sunt sigută că sunt lucruri minore dar pentru mine valorează enorm. A început să se ducă să arunce chestii la gunoi de una singură și fără să îi cer. Ca de exemplu a baut lapte cu paiul și avea ambalajul în mână și pentru un moment a dispărut și am auzit că a deschis ușa la bucătărie unde este gunoiul. Când am verificat am văzut că a aruncat acel plastic. Știu că de acum va trebui să fiu foarte atentă ce este în gunoi pentru că este posibil să se afle și chestii mai importante.
După ce îi schimb pampersul îl pun lângă pat până când termin operațiunea cu noul pampers urmând ca ulterior să îl duc într-un coș special la baie. Într-o zi am văzut că a dispărut și s-a dus la baie și când să-mi dau eu bine seama ea era cu acel pampers în mână. Soțul mi-a zis că a mai dus și alții la baie. Și nici măcar nu am rugat-o să facă acest lucru. Ba mai mult ... dacă o rog să facă asta refuză.

Olița este o jucărie în plus. Nu vrea să se așeze pe ea și nu prea o atrage. Este pe post de muzeu în cameră. Mai încerc din când în când dar ea ia totul în joacă și în glumă și nu vrea să stea mai mult de un minut acolo. Nu îi pot distrage atenția cu absolut nimic.

Alăptatul este o altă problemă cu care mă confrunt și nu știu cum voi reuși să o fac să renunțe. Îi place să stea la sân și chiar de cele mai multe ori o liniștește. Mă bucuram eu că nu are sozetă dar cred că va fi greu de tot să scape de țiți.

Cititul și cărțile de colorat sunt foarte captivante. I-am luat câteva cărticele colorate care au povești mici sau care au poezii și câteva animale iar ea mă trage de mână să îi citesc. Mă ia de deget și îmi arată ce vrea și chiar stă să asculte. Până acum am mai încercat să îi citesc dar nu mă asculta sau trăgea de cărticică. Referitor la colorat să știți că eu colorez mai des decât ea dar ea îmi arată ce carte să colorez și din când în când mai mâzgâlește și ea puțin cu creionul.

Cam asta s-a întâmplat în ultimul timp și dacă vreți să știți ceva în mod special mă puteți întreba.

Comentarii