Evolutia bebelusului de la 17 la 18 luni

Mă bucur că am reușit să scriu în fiecare lună despre evoluția Cristinei. În felul ăsta pot vedea oricând ce evenimente s-au petrecut cu ea sau poate citi singură când i-a ieșit primul dințișor. Nu s-au întâmplat multe evenimente dar să le povestesc treptat.
Măselele și-au făcut apariția. La jumătatea lunii ianuarie i-a apărut primul colțișor de măsea în partea stângă urmat la câteva zile de măseluța din partea dreapta. Nu a făcut febră dar a fost destul de scârțâită. Am trecut ușor peste această fază. Acum după jumătate de lună de la apariția măseluței se pate vedea jumătate din corpul măseluței. Ne spălăm destul de des pe dinți și sper să nu avem prea curând probleme la acest capitol.

Vorbitul nu a făcut cine știe ce progrese. În continuare vorbește extrem de mult pe limba ei și mai și gesticulează dar concret spune doar câteva cuvinte. Tata, tati, Ale(tradus Alex), va va(miau miau), niu, da și încă vreo 2-3 cuvinte aproape indescifrabile dar care le cunosc eu. A început să ceară anumite lucruri la care nu ajunge și atunci când nu îi oferi obiectul dorit să îl refuze și zică niu.

Activități are ea diverse dar nu face ce mi-aș dori eu. Adică se joacă cu jucăriile destul de puțin timp, se uită la desene, ascultă cântecele de pe youtube și are câteva preferate pe care le fredonează așa cum poate. Nici nu îmi vine să mai cumpăr jucării pentru că nu le dă o importanță prea mare. Dacă le acordă atenție 5 minute. Am cumpărat recent o serie de cărți de colorat, de povești de colorat și nu am prea mare succes. Cărțile de colorat au cel mai mare succes. Nu colorează ea foarte mult dar mi le aduce mie să colorez. Mă gândesc că în felul ăsta înțelege și ea ce trebuie să facă.

Olița îi este la fel de străină ca și luna trecută. Nu vrea să stea deloc pe ea, ce să mai zic de faptul că ar trebui să facă și ceva acolo. Noroc cu pampers că altfel nu știu ce mă făceam.

Alăptatul este la fel de prezent ca în prima zi. Ea servește de 2-3 ori pe timpul nopții. Când i-au ieșit măselele cred că și de 5-6 ori dar a fost o situație diferită așa că trecem peste. Prima masă ar fi undeva în jur de 7, la 14.00 sau în jurul acestei ore se culcă de prânz și mai servește o dată și la 22 încă o dată. Nu știu cum am să fac ca să renunțăm la acest tabiet. Ea nu are suzetă, nu are biberon așa că este foarte greu de introdus masa de seară într-un alt mod. Încă mă gândesc la soluții. Nici în privința mâncării nu am probleme. Mănâncă orice și mai nou vrea să o facă singură.

Mersul este perfecționat și mai nou a început să alerge sau ... să meargă ceva mai repede și se chinuie să sară dar nu prea îi iese. Nu merge foarte mult pe jos și asta poate și din cauza mea că merg tot timpul u mașina. Nu îmi fac griji. Va veni și timpul când va merge singurică.

Comentarii