Evolutie bebelusului de la 11 la 12 luni

A trecut un an ... un an greu dar frumos. Înainte de a-mi începe povestea sunt sigură că multe persoane mi-ar adresa o întrebare... Ai mai vrea să treci o dată prin asta? Ai mai face un copil?  răspunsul meu ar fi DA.
Am fost un copil crescut singur la părinți și mi-a plăcut acest aspect, nu am avut probleme dar soțul meu mai are un frate și relația dintre ei mă motivează să îi fac și eu un frate Cristinei. Știu că vă interesează ce schimbări s-au mai petrecut în ultimul timp așa că am să încep mica poveste.
Încep să vă povestesc despre dinți pentru că este cel mai recent eveniment. Cu 2 săptămâni înainte de a face un an i-au apărut 3 dinți. 2 dinți sus și încă unul jos. Într-o săptămână 3 dințișori. A fost puțin mai agitată dar nu a făcut febră. Pentru primul dinte care i-a apărut sus i-am dat puțin Nurofen seara dar în rest nu i-am mai dat nimic pentru că se liniștea când sugea. Făcând o mică recapitulare primul dinte a apărut la 7 luni și o săptămână, al doilea la 7 luni și 3 săptămâni și 3 dințișori cu 2 săptămâni înainte de a face un an.
Mersul este un capitol așteptat. A făcut progrese mari de luna trecută și până acum. A început să meargă de-a bușilea și o face foarte bine. Pot spune că are viteză. Merge în picioare doar ținută de mânuțe și nu își găsește prea bine echilibrul dacă o țin de o singură mână. Când stăm amândouă în pat se ridică în picioare, ținându-se de mine și când își găsește echilibrul, stă câteva secunde și se aruncă în pat. Și pe covor a început să stea câteva secunde în echilibru și să facă un pas dar asta foarte rar. Îi place mult să meargă de-a bușilea și preferă să se deplaseze așa. Fiecare copil are felul lui de a se dezvolta așa că nu îl grăbiți în nici un fel. Atunci când este el pregătit va merge, va mânca singur sau orice altceva. 
Mâncarea bebelușului este o altă problemă pentru că vrei ca bebelușul tău să mănânce cei mai bun, mai sănătos. Trebuie să mănânce ficățel, carne, ou(doar gălbenuș), brânzică de casă măcar o dată pe săptămână. Te chinui să îi pregătești de mancare și când este gata te trezești că lui bebe îi este somn, nu îi place sau preferă orice altceva! După cum am mai zis diversificarea am început-o la 6 luni și nu regret deloc. Meniul Cristinei arată ceva de genul :
 - dimineața fructe. Înainte le blenduam dar ea le preferă pe tăviță. Pun struguri, feliuțe de piersici sau ce fructe am și ea mănâncă cât vrea după care aruncă totul pe jos
- prânzul este compus din piureuri de legume cu ficățel, carne de vită sau pasăre. Atunci când îi fac ciorbă de văcuță îi pun carnea, cartofii și fasolea păstăi pe tavă și se servește singură
- cina este compusă din iaurt(dacă nu am timp să îi fac nimic) dacă nu îi fac lapte cu griş, orez sau paste.
 De vorbit nu prea vorbeşte. A învăţat să zică pa pa şi să facă şi din mânuţă şi când îi spun bravo aplaudă dar în rest nu zice nici mama, nici tata. O aştept să zică atunci când este ea pregătită. Pe oliţă nu vrea să se aşeze deloc. Alte lucruri importante nu cred că s-au mai întâmplat şi cred că am atins toate punctele importante pe care le vroiam.


 

Comentarii