Diversificare bebelus

Cu o lună înainte de a începe diversificarea am început să mă agit. M-am înscris pe Facebook în grupuri cu diversificare și am citit diverse păreri acolo. Multe persoane se iau după sfaturile pediatrului însă doctorița mea mi-a zis să fierb toate legumele care se fierb la 6 luni ... le pasez și asta este. 

Eu nu am citit asta deci nu mă voi lua după acest sfat. Înainte de toate vreau să menționez că este posibil să nu fiu un exemplu de urmat dar pur și simplu asta a fost alegerea mea. 
Am început diversificarea în ziua în care a împlinit 6 luni. În prima zi am fierb bine un morcov și după asta am pus o lingură din zeama în care a fierb după care l-am blenduit bine. În prima zi se dă o linguriță așa că nu trebuie să puneți o cantitate mare de produs. Ea a deschis gurița și a gustat un piciț. În cărți scrie o linguriță dar de fapt ea ia după linguriță ce este pe vârf așa că fiecare aproximează cât vine această linguriță. Este foarte important să nu forțați copilul. Dacă nu vrea nu insistați. Se dă 3 zile din fiecare legumă. A doua zi ar trebui să mănânce 2 lingurițe și a treia zi 3 lungurițe. Asta este la carte dar de fapt îi dați copilului cât vrea sau cât aproximați voi. Dacă el mănâncă și a doua zi tot o linguriță nu este absolut nici o problemă. Să nu uitați să îi dați să bea apă. Eu i-am dat după ce a terminat de mâncat.
La 6 luni copilul este pregătit să încerce și altceva în afară de lapte și este suficient să simtă textura legumei. Tot laptele rămâne principala hrană. 

După cele 3 zile de morcov eu i-am dat păstârnac, pătrunjel(rădăcină), țelină, cartof dulce. Urmează să îi dau dovleac și fenicul și cam atât pentru luna asta. Această masă i-o dau la ora 12-13 în funcție de programul Cristinei.

Până acum am amestecat maxim 3 legume. Așa am citit și am ținut cont de acest aspect. 

Dacă aveți întrebări vă răspund cu drag. Eu m-am stresat rău dar acum îmi dau seama că fiecare mamă face cum dorește și cum crede că este mai bine pentru copilul ei. Eu în luna a 7-a voi introduce și masa de fructe.

Comentarii