Probleme in sarcina

Această postare o fac mai mult pentru a informa și alte viitoare mămici care au aceleași probleme ca mine pentru că sunt sigură că restul persoanelor nu vor fi interesate de subiect și mi s-ar părea și normal.

Vreau să vă spun despre trombofilia în sarcină și mai exact tratamentul pe care îl am eu în prezent. Persoanele care au probleme cu sângele sau care au sarcini pierdute trebuie să își facă o analiză (profilul de trombofilie) puțin mai costisitoare din care se poate afla motivul pierderii anumitor sarcini sau prevenirea acestui lucru.

Cum era și normal toate bubele negre s-au adunat la mine adică eu sunt unul din acele cazuri care trebuie să facă ceva în plus față de o altă viitoare mămica iar soluția ginecologului a fost să încep să fac niște injecții cu anticoagulant. Și aici este o întreagă nebunie .... concentrația injecției este dată de medicul hematolog iar medicul ginecolog îți poate prescrie aceste injecții în baza scrisorii medicale primite de la hematolog. Pentru acest lucru a fost o întreagă alergătură dar într-un final am primit Clexane de 0,6. Nu a vrut nimeni să îmi spună de ce iau concentrația asta atât de mare dar nici nu am vrut să mai aflu cine știe ce chestie care să mă sperie mai rău și m-am conformat.
 Următorul pas a fost să mă internez în spital pentru a învăța să îmi fac aceste injecții. Dacă vă internați în spital vi se dau aceste injecții de acolo și în prima seară a venit o asistentă să îmi explice cum se fac aceste injecții cu Clexane pentru că în mod normal aceste injecții se fac zilnic(până în momentul în care naști) plus încă vreo 4 săptămâni după naștere și de preferat să le faci la aceeași oră. Un alt aspect important este că injecția trebuie făcută în burtică. Recunosc că de fiecare dată când mă duc să îmi ia sânge nici măcar nu mă uit pentru că recunosc că îmi este frică de ac.

A venit și momentul în care a trebuit să iau lecții și să văd cum se face. Normal că primul instinct a fost să nu mă uit atunci când scoate capacul seringii și își arată seringa dinții ... dar mi-am luat inima în dinți și m-am uitat. După prima injecție am crezut că nu voi putea niciodată să fac acest lucru de una singură dar gândindu-mă mai bine am zis că trebuie să învăț să o fac singură pentru că nu îmi place să depind de nimeni și ar fi fost incomod ca în fiecare zi .... la aceeași oră eu să deranjez pe cineva să îmi facă injecția. A doua injecție am propus să mă lase pe mine să o fac pentru că vroiam să vadă asistenta dacă mi-o fac corect și mai cu teamă .... mai cu milă că acul ală vroia să mă înțepe dar până la urmă am reușit să o fac.

Un alt aspect foarte important este faptul că Clexane este gratuit 100% pentru gravide dar nu se găsește nicăieri(cel puțin în Galați nu găsești cu siguranță) așa că trebuie să îți cumperi ce hotărăște doctorița. Mie mi s-a prescris Innohep de 4500ui  care a fost destul de dificil să îl procur în ideea în care o cutie cu 10 seringi preumplute costă 155 lei dar doctorul meu de familie mi-a greșit rețeta de 100 de ori în așa fel încât dacă completa cum trebuie rețeta am înțeles că ar fi trebuit să plătesc 220 lei pe 30 seringi iar pentru că doctorul nu a știut ... sau nu știu ce să zic să pot cita ”nu a putut modifica în program” am plătit 340 lei.
 Așa arătă injecțiile cu Innohep sunt la fel ca Clexane numai că ambalajul exterior este puțin diferit. La aproape 2 săptămâni de când îmi fac aceste injecții recunosc că mă uit cu mare jale la burtica mea care nu arată foarte estetic. Într-o zi se face injecția în partea stângă(cam în dreptul buricului), într-o zi se face în partea dreaptă. Și burtica mea este puțin roșie în ambele laterale și din când în când mă mai și mănâncă .... dar cică este normal .... în ambele părți am cel puțin o vânătaie și mai nou nu știu ce s-a întâmplat că atunci când mi-am făcut injecția mi-a dat și puțin sângele și am și un fel de bubiță într-una din părți!!!!

Îmi plâng de milă când mă gândesc că mai am câteva luni bune de făcut această injecție și deja burtica mea este găurită toată de nu știam unde să îmi fac injecția într-o seară.


Sper să nu fi speriat pe nimeni ... ba mai mult sper să vă fi fost de folos cu aceste informații pentru că eu mă alarmez la orice lucru nou care mi se întâmplă și caut imediat pe net să văd dacă a mai pățit cineva ca mine și ce soluție a ales! Vă doresc o săptămână frumoasă!

Comentarii