Evolutia bebelusului de la 16 la 17 luni

Acest articol trebuia sa apară pe 5 dar s-a întârziat un pic. Cristina crește pe zi ce trece și mă bucur să fiu alături de ea zi de zi, minut de minut. Am să punctez aspectele cele mai importante sau cele care îmi vin acum în minte.
Mersul. Încep cu acest punct pentru că Criss nu a fost un copil care să s-a grăbit cu primii pași așa că a fost un subiect mai delicat. Merge bine și mișună toată ziua prin casă. Se chinuie să sară dar este un fel de ridicat pe vârfuri și asta aș numi-o noutate. Am fost în parc și am văzut copii mai micuți ca ea care alergau dar ei nu prea îi iese. Se chinuie să alerge și la ea alergatul este un fel de mers mai rapid și foarte nesigur.

Răceala sau diversele boli m-au ocolit până acum. Am fost plecată cu ea de Crăciun la munte o scot afară când este mai rece, am scos-o la zăpadă și cred că într-o singură zi i-a curs puțin năsucul dar erau niște mucișori apoși. În rest nu a fost răcită de nici un fel și nu am avut nici un fel de probleme de sănătate. Mă bucur mult că nu este un copil bolnăvicios și sper să fie așa în continuare.

Dințișori avem la fel de puțini. Mai exact am rămas cu aceeași 8 dințișori și nu ne-a apărut nici o măsea. Am văzut gingia puțin mai umflată dar nu văd semne să își facă apariția vreo măsea. Am tot citit despre această problemă și cică cu cât apar mai târziu dințișorii cu atât mai bine. Este valabil și în cazul măselelor. Nu uitați că spălatul pe dinți este foarte important și asta chiar de la apariția primului dințișor. Chiar dacă începutul este mai stângaci cu siguranță se va obișnui cu acest proces. Eu nu mă pot spăla dimineața pe dinți singură pentru că dacă vede Criss îmi arată cu degețelul spre periuța ei să o spăl și pe ea. O spăl pe ea cât trebuie sau cât mă lasă după care îi dau ei periuța să se chinuie singură, timp în care mă spăl și eu pe dinți. Este o rutină tare drăguță.
Olița este încă un subiect tabu pentru noi. I-am mai arătat-o și am mai încercat să o mai așez când și când pe ea dar fără succes. Nu vrea deloc să stea și nu îi pot distrage atenția cu nimic. Asta este nu ne grăbim. Va trebui să ne obișnuim și cu olița.

Alăptatul este în toi. Încă o mai alăptez și sincer nu știu cum ne vom despărți de țiți. Are multe contacte cu ele și se trezește de 2-3 ori în timpul nopții, dimineața pe la 6-7 mai servește o masă, la prânz adoarme la țiți și seara tot așa. Mănâncă foarte bine și mâncare. Are 3 mese pe zi plus gustări și apă pentru hidratare.

Vorbitul este foarte bine dezvoltat. Vorbește toată ziulica și mai ia câte o pauză atunci când se uită la desene și stă cu gura căscată. Are niște cântecele preferate pe youtube și canalul tv preferat este Duck TV. Cuvintele spuse sunt puține: tati este toată lumea inclusiv eu, pa, da, nu și mai nou ale = Alex adică verișorul ei de 10 ani.

Personalitatea este foarte bine dezvoltată. Se supără extrem de tare dacă nu o las să facă ceea ce își propune și se aruncă pe spate. Nu știu cum am să o dezobișnuiesc și să îi scot toate trăznăile astea din cap. În plus dă cu palma adică trece pe lângă mine și din glumă/joacă dă cu pălmuța și la fel procedează și cu alți copii. Nu știu de unde a văzut chestiile astea că doar nu este violență la noi în casă.

Cred că am atins toate subiectele importante și dacă vă mai interesează ceva vă rog să mă întrebați!

Comentarii